Van Speijk

Dankzij de klassieke lijnen en de talloze bijzondere afwerkingsdetails, oogt de Van Speijk sloep als een goed geconserveerd exemplaar uit lang vervlogen tijden. Niets is minder waar. Onderhuids gaat een state of the art ontwerp en dito bouwmethode schuil. Jachtwerf Bouwmeester in Amsterdam tekent voor het volledige productieproces, waarbij gebruik wordt gemaakt van Corecellâ„¢ schuim, dat aan beide zijden door laminaat van glasvezel en epoxyhars wordt omsloten.
De Van Speijk Original is vervolgens afgewerkt met teak sperfineer en voorzien van vier lagen glasheldere epoxy, gevolgd door drie lagen 2-componentenlak met UV-filter. De Van Speijk Blue krijgt een met groot vakmanschap gespoten eindafwerking mee. De unieke combinatie van sandwichconstructie en afwerking staat borg voor een onderscheidende en klassieke uitstraling in combinatie met minimaal onderhoud.

De lichte bouwmethode en het geraffineerde onderwaterschip zorgen voor uitstekende vaareigenschappen en prestaties. Ondanks de relatief bescheiden motorisering van de Van Speijk sloep, zult u merken dat deze uiterst snel in plané komt. Dit is mede te danken aan de speciale carbonvleugel aan de achterzijde van het schip. Op topsnelheid blijft het opmerkelijk stil aan boord, omdat de betrouwbare Volvo Penta diesel zijn werk doet onder de comfortabele kussens van het extreem grote zonnedek.
Maar ook langzaam varend in een drukke gracht, komt de nauwelijks enige golfslag veroorzakende Van Speijk opvallend goed tot zijn recht. Daarnaast biedt de karaktervolle sloep u comfort van ongekend niveau. Bij langer verblijf aan boord voorziet de doordachte accommodatie naast andere handige voorzieningen ook in twee riante slaapplaatsen.

Voor meer informatie: www.van-speijk.com

vanspeijk
Bouwproces Van Speijk sloep

vanspeijk26_01
Van Speijk 26

vanspeijk26_02
Van Speijk 26

vanspeijk26_03
Van Speijk 26

vanspeijk32_01
Van Speijk 32

vanspeijk32_02
Van Speijk 32

vanspeijk32_03
Van Speijk 32